Photobucket

Fenomena K Pop Kian Menggila?

Demam K pop kini melanda di serata dunia termasuk la Malaysia...Hari ini konsep muzik dan fesyen dari Korea yg di kenali sbgai K pop menguasai carta.

Fesyen yg di gayakan oleh anggota kumpulan dari korea sgt menjadi ikutan dan kegilaan khususnya dikalangan remaja tidak kira kaum...

persolannya adakah budaya fesyen K pop ni sesuai dgn budaya di malaysia?
dengan gaya fesyen yang agak seksi dan kebanyakannya mengenakan fesyen artis-artis Korea yang semestinya gaya rambut dan pakaian ala gaya jalanan memainkan peranan penting membangkitkan aura Korea.

Fenomena Korea dan K-Pop kini telah merebak hampir ke segenap kehidupan anak-anak muda Malaysia khususnya remaja perempuan.malah ada yg sanggup berhabis ratusan ringgit untuk aksesori pelengkap gaya K-Pop. Ini termasuk aksesori mengandungi nama artis pujaan seperti tag nama, baju, skaf dan lain-lain.Fenomena itu membuatkan mereka benar-benar 'gila'. Ramai yang menghabiskan wang belanja sekolah bukan di kantin tetapi membeli majalah, buku, poster dan baju berkaitan artis Korea.Tidak cukup menyerbu kedai-kedai muzik, peminat fanatik K-Pop mencari CD dan VCD secara online.

Begitulah hebatnya fenomena Korea dan K-Pop di negara ini. Ia membuatkan peminat menangis dan ketawa tiba-tiba mendengar lagu mahupun menonton drama lakonan idola mereka.

antara Artis-artis korea kegilaan ramai kumpulan Beast ,4minute serta artis solo G.Na .kalau dkt M'sia yg ala2 K pop kumpulan Gula-Gula..


4 minute (Mirrow-Mirrow)




No Response to "Fenomena K Pop Kian Menggila?"

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

SweetBajuKurung Copyright © 2009 Fashionzine is Designed by Ipietoon for Bie Blogger Template
In Collaboration With Teen Celebrities