Photobucket

Simpan Challenge RM 1000 sebulan Ke ASB, tercapaiKAH ia?


Assalamualaikum....salam Ceria ,semoga rakan2 dan sahabat saya sihat2 Sokmo hendaknya ye...

Simpan Challenge terbaru untuk diri saya RM 1000 sebulan ke ASB Start bulan ini (September) ,Tercapaikah ia?

Saya percaya dengan pendapat pakar-pakar motivasi,bahwa kita perlu setkan di dalam minda atau menulis cita-cita dan target yang ingin di capai untuk tempoh2 tertentu.setelah kita mempunyai target dan cita-cita secara tidak langsung ia akan menolak/memaksa diri berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai segala target dan cita2 yang telah di setkan di minda, ia juga di kenali sebagai kuasa minda.

Pagi2 tadi bangun dari tidur,terfikir untuk target RM 1000 sebulan ke ASB SECARA KONSISTEN dan bermula bln ini(september)...Insyallah...semoga Allah mempermudahkannya, semangat ni sebenarnya datang setelah saya mendengar tips 7 rahsia kaya dari Dr niki Shuhada di frekuensi 93.9FM atau secara online di www.radio24.com.my, dan salah satu tipsnya adalah bermula dari MENABUNG...

Satu lagi yg tercetusnya target saya ni , setelah saya terbaca target sifu saya seorang IM(internet marketer) utk bulan ni, tak silap saya target dia bulan ni nak capai 100 k..Wow hebat kan...dan utama beliau telah menyusun atur plan yang perlu beliau jalankan untuk mencapai target tu..saya doakan sifu Berjaya Ok...

Mungkin bagi anda untuk menabung RM 1000 tu sgt mudah, malah boleh 2-3 ribu atau beribu2 lemon, tp agak sukar bagi saya, kerana terlalu banyak faktor2 yang boleh menyebabkannya GAGAL...salah satu yang utama SHOPPING..maybe...hikhik

Memang duit bukan segalanya, tapi dunia sekarang memerlukan duit utk segalanya..makan,pakai,persekolah anak, belanja dapur , rumah , kereta...dan sebagainya ..pasti anda SETUJU dgn kata2 saya kan? hik...hik..

Bermula sekarang kita perlu sedar , Menabung adalah sangat penting untuk masa hadapan kita dan family,andainya kita di kurniakan umur yang panjang untuk berada di bumi ALLAH ini...:)))

Jom kengkawan bersama simpan Challenge ini, semoga target ini tercapai....

No Response to "Simpan Challenge RM 1000 sebulan Ke ASB, tercapaiKAH ia?"

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

SweetBajuKurung Copyright © 2009 Fashionzine is Designed by Ipietoon for Bie Blogger Template
In Collaboration With Teen Celebrities